Handelsbetingelser
Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.gastrolux.dk. Siden ejes og drives af:
Smag og Kvalitet Aps
CVR-nr: 45102432
Klamsagervej 19B
DK-8230 Åbyhøj
Tlf: +45 7171 6566
Email: info@gastrolux.dk
Om Smag og Kvalitet
Smag og Kvalitet (CVR: 45102432) er beliggende på Klamsagervej 19B, 8230 Åbyhøj. Smag og kvalitet forhandler varer på vegne af Gastrolux2004 A/S. Gastrolux2004 A/S blev etableret i 1956 og driver kontor og produktion på egen fabrik fra Industrivej 53, 8550 Ryomgård.
Spørgsmål og bemærkninger kan rettes til Klamsagervej 19B, 8230 Åbyhøj eller via mail til info@gastrolux.dk.
Kundeservice hos Smag og Kvalitet ApS kan også kontaktes på 71 71 65 66. Vores kundeservice har åbent alle hverdage fra 9:00 - 14:00, fredag fra 9:00 – 12.
Bestilling og ordrebekræftelse
Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen og indtast dine personlige oplysninger og vælg forsendelses- og betalingsmåde.
Acceptér vores handelsbetingelser og tjek, at alle oplysninger er korrekte. Når bestillingen er udfyldt og godkendt, vil vores system sende dig en e-mail, hvori der angives hvilke produkt(er), du har købt. Sørg derfor altid for at tjekke, at din mailadresse er angivet korrekt.
Hvis du ikke modtager en e-mail, kan dette skyldes at din e-mail ikke har været angivet korrekt, i så fald kan du kontakte vores kundeservice for at få bekræftet, at vi har modtaget din bestilling: info@gastrolux.dk.
Når vi afsender din vare, vil du modtage en faktura og information om, at varen er afsendt, samt et Track-and-Trace nummer, så du kan følge din pakke.
Priser og Betaling
Priser på Gastrolux.dk er i danske kroner, og totalbeløb bliver angivet inklusiv dansk moms og andre danske afgifter. Hver gang du lægger en vare i din indkøbskurv, bliver totalbeløbet opdateret.
Gastrolux.dk opdateres løbende. Smag og Kvalitet ApS kan løbende ændre disse priser, men naturligvis ikke for så vidt angår allerede bestilte varer. Levering og priser er kun gældende i Danmark.
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard og MobilePay.
Beløbet trækkes, når varen afsendes.
Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, vil de pågældende varer automatisk blive annulleret og beløbet for disse vil ikke blive opkrævet.
Levering
Vi tilbyder at levere varer til adresser i hele EU + Norge, Schweiz og UK.
Varerne leveres fra bestillingstidspunkt med 1-3 hverdage til bestillinger i Danmark og 1-15 hverdage til bestillinger i udlandet. Se mere under de enkelte varer.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS
Gastrolux.dk er ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes forhold hos leveringsudbyder eller andre forhold uden for Gastrolux.dk’s kontrol, medmindre andet følger af ufravigelige bestemmelser i dansk lovgivning.
Vi tilbyder gratis levering til privat- og erhvervsadresser samt GLS pakkeshops i Danmark uden noget krav om minimumskøb.
Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage - se dog afsnit om udvidet fortrydelsesret i november og december herunder. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen, fra du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Udvidet fortrydelsesret i november og december
For ordrer bestilt mellem den 15. november og 22. december forlænges fortrydelsesretten til den 31. januar det efterfølgende år.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du skal sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til info@gastrolux.dk.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som du finder via dette LINK, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
30 dages tilfredshedsgaranti
Fordi vi ved, at vores produkter giver madglæde ude i køkkener verden over, har vi en udvidet 30 dages tilfredsgaranti, hvilket muliggører, at du kan fortryde dit køb op til 30 dage efter modtagelse af, selvom du har taget produktet i brug.
Ønsker du at tage din 30 dages tilfredshedsgaranti i brug, skal du give os besked herom ved at sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til info@gastrolux.dk.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.
De 30 dages tilfredshedsgaranti er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du ønsker at anvende garantien, inden fristen på de 30 dage er udløbet.
De 30 dages tilfredsgaranti starter fra du modtager din vare og løber 30 dage frem (inklusiv weekend og helligdage).
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til Gastrolux2004 A/S, Industrivej 53, 8550 Ryomgård uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Afhængigt af hvilken leveringsform der er valgt ved bestilling, vil der ligge en returlabel i pakken. Hvilke leveringsformer dette gælder for fremgår ved bestilling.
Følger der ikke en returlabel med ved den valgte leveringsform, kan du enten selv sørge for at købe en returlabel, og du kan kontakte Gastrolux Danmark og købe en returlabel via os.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.
Du bør desuden sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har via os en udvidet 3 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Send varen forsvarligt emballeret.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@gastrolux.dk.
Sidst opdateret den 14. oktober 2024.